نمایش دادن همه 89 نتیجه

کابل شیلد دار چیست؟ معرفی انواع و کاربرد آن

کابل شیلد دار از یک محافظ داخلی تشکیل شده است. این لایه محافظ وظیفه دارد تا از اطلاعاتی که به وسیله این کابل در حال انتقال است را در برابر تداخلات الکتریکی و مکانیکی محافظت کند.

برای این شلید را می توان از جنس مس یا آلومنیوم استفاده کرد و از طریق لایه بیرونی روی کابل پوشش ایجاد شود.

در کابل شیلددار دو رشته لایه محافظ یا همان شیلد به صورت یک بافت روی دو سیم کنار هم قرار می گیرد. اگر از لایه محافظ در این کابل ها استفاده نشود و در کنار کابل های پاور یا نویز الکتریکی قرار بگیرند سیگنال های ارسالی با خطا مواجه می شوند و دچار اعوجاج خواهند شد.

از کابل شیلدار در خطوط تولید برای اتصال اجزای دستگاه هایی مثل ماشین افزار یا تجهیزات حمل و نقل مکانیکی استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد.

همانطور که گفته شد، به دلیل جلوگیری از اعواج و تداخل امواج کابل شیلد دار استفاده می شود. کابل های ابزار دقیق، پاور و کواکسیال از نوع شیلددار هستند که برای کاربردهای خاص از آنها استفاده می‌شود.

کاربرد کابل شیلد دار

از کابل شیلدار تقریبا میتوان در هر جایی استفاده کرد اما با وجود هزینه بالاتر آن نسبت به کابل های دیگر در مکان هایی که ایجاد اختلال الکتریکی مییشود استفاده میشود.
برای مثال یکی از کاربرد های کابل شیلدار ، استفاده از آن در داخل مدار ها میباشد . به این دلیل که اگر از کابل شیلدار استفاده نشود با وجود نویزها الکتریکی بسیاری که در مدار های الکتریکی وجود دارد.
یکی دیگر از وظایف

یکی از وظایف شیلد این است که از شدت ولتاژ بیش از حد میان هادی جلوگیری و تحت هر شرایطی پایداری خود را حفظ کند.

انواع کابل شیلد دار

کابل شیلدار نوع های مختلفی دارد که در ادامه میتونید لیست زیر رو ببینید.

  • کابل افشان شیلد دار
  • کابل شیلد صوتی
  • کابل شیلد بافته
  • کابل شیلد دار تلفن
  • کابل شیلد دار کولر گازی
  • کابل ابزار دقیق شیلددار
  • کابل شیلد برق
  • کابل شیلدار ضد حریق
  • کابل شبکه شیلددار
  • کابل فرمان شیلد دار
  • کابل کنترل افشان شیلد دار
  • کابل شیلد دار زیرزمینی

خرید کابل شیلد دار

در زمان خرید کابل شیلد دار باید موارد زیادی رو مد نظر بگیرید. حتما پیش خودتون میگید وزن کابل شیلدار هرچه بیشتر باشه حتما جنس و کیفیت بهتری هم داره. در صورتی که وزن کابل اصلا واحد اندازه گیری خوبی برای سنجش کیفیت یک کابل نمی باشد.

همچنین قیمت بالای کابل شیلد دار هم نمیتواند دلیلی باشد تا کیفیت آن را تضمین کند. و در مقابل آن کابل شیلد دار ارزان قیمت هم با توجه به قیمت کمی که دارد مشخص هست از محصولات تولیدی ضعیفی اسفاده شده پس مناسب استفاده طولانی مدت نیست.
پس یکی از راه های خرید کابل شیلدار با کیفیت تهییه این نوع کابل از فروشگاه های معتبر و با سابقه مانند الفبای برق است.

قیمت کابل شیلد دار

کابل شیلد دار با توجه به نوع و کیفیت آن همچنین شرگت سازنده قیمت های مختلفی دارد که در ادامه لیستی کابل شیلدار شرکت خراسان افشار نژاد و همچنین شرکت پارس صنعت رسانا برای شما عزیزان تهیه شده که با توجه به آن میتونید کابل خود را انتخاب کنید و از قیمت آن را هم در لحظه باخبر شوید. همچنین باید خاطر نشان کرد که هردو این شرکت ها استاندارد های صنعت سیم و کابل را رعایت می کنند و جز برترین تولید کنندگان سیم و کابل می باشند.

در ادامه لیستی از  کابل های شیلدار به شما معرفی شده . توجه کنید که در این لیست یکی از بهترین سیم های شیلد دار معرفی شده.

قیمت سیم و کابل شیلد دار خراسان افشارنژاد
قیمت ریال سایز کابل افشان
287,000  1 * 5
464,000 2.5 * 4
236,000 1 * 4
366,000 2.5 * 3
242,000 1.5 * 3
186,000 1 * 3
268,000 2.5 * 2
181,000 1.5 * 2
146,000 1 * 2

.

قیمت کابل شیلد دار پارس صنعت رسانا
قیمت ریال کابل افشان
286,000 2.5 * 4
183,000 1.5 * 4
140,000 1 * 4
99,900 0.75 * 4
215,000 2.5 * 3
145,000 1.5 * 3
118,000 1 * 3
83,500 0.75 * 3
172,000 2.5 * 2
98,300 1.5 * 2
76,700 1 * 2
56,600 0.75 * 2

ساختار کابل شیلد دار

کابل شیلددار از کابل های رشته ای منفرد به هم پیچیده تشکیل شده که روی آنها ورقه نازک آلومینیومی یا مسی به صورت بافته شده، قرار می گیرد. این ورقه رشته ای است و به دور رشته های سیم بافته می شود. اگر این پوشش آلومینیومی آسیب ببیند یا جدا شود، کابل و سیم درون آن در معرض نویز قرار می گیرند.

ساختار سیم شیلددار به بیان ساده عبارت است از:

  • سیم اصلی که دارای رشته های رسانای مسی و پوشش پلاستیک است.
  • پوشش محافظی شیلد که روی سیم قرار می گیرد.
  • لایه لاستیکی که پوشش شیلد را می پوشاند.

شیلد استاتیک

از شیلد استاتیک در کابل های بافته شده استفاده میشود که چند لایه که شامل یک لایه ارت مسی، یک لایه پلی استر، و یک لایه آلومینیوم است. گاهی روی شیلد هم یک نوار پلی استر به کار می رود.

سیم شیلد

سیمی که برای اتصال کابل های کواکسیال به کار گرفته می شود، سیم شیلد می باشد. کاربرد سیم شیلد در ارسال سیگنال های RF و آنتن های رادیویی می باشد. همچنین از این سیم برای اتصال کابل های کواکسیال تک هادی و دستگاه های تست الکتریکی استفاده می شود. لازم به ذکر است سیم شیلد در ارسال و دریافت سیگنال های آنالوگ و دیجیتال ویدیوئی داخلی و فرکانس های بالای 2.4 گیگاهرتز عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد.

کابل شیلد دار تلفن

کابل‌های شیلد دار تلفن زیر مجموعه‌ای از کابل‌های مخابراتی هستند. کابل‌های تلفن در عصر ارتباطات از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. همچنین کابل‌های مخابراتی به دلیل گسترش عظیم ارتباطات تلفنی، نقش مهمی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کنند.

تمامی انسان‌ها، از کاربران تلفن ثابت تا کاربران داخلی یک شرکت یا سازمان، برای تماس‌های تلفنی با کابل‌های مخابراتی سر و کار دارند.

کابل‌های تلفن به دو دسته تقسیم می‌شوند:

–  کابل‌های تلفن زمینی (در بیرون از ساختمان)

–  کابل‌های تلفن هوایی (در داخل ساختمان)

جنس رسانا در این دو نوع کابل یکسان بوده و پوشش خارجی و عایق کابل است که اهمیت دارد. کابل‌های تلفن شیلد دار با محافظت بالایی که دارند، در جاهایی که به ارتباط امن و محافظت بشدید احتیاج داریم، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال یک کابل با شیلد آلومینیومی و مقاوم در برابر اشعه‌ی UV که توانایی تحمل حداکثر ولتاژ 225 ولت را دارد، برای استفاده در بیرون یک ساختمان بسیار کاربردی است و میزان محافظت آن در سطح بالایی قرار دارد.

نحوه اتصال شیلد کابل

نصب کابل  شیلد دار باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام و تا از آسیب های احنمالی چون برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری شود. ولتاژ قابل تحمل برای کابل شیلد دار بین 300 تا 500 ولت می باشد. کابل شیلد دار در دمای -30 تا +70 به خوبی کار می کند.

شیلد در کابل از نویز های خازن در امان نگه میدارد. در صوتی کابل شیلد دار منجر به داخل نمی شود که بر فرض مثال اگر کابل سیگنال تحت ولتاژی نسبت به یک کابل قدرت قرار گیرد بین هادی های دو کابل خازنی تشکیل می شود که دی الکتریک آن عایق هوا و کابل است اگر از کابل شیلد دار در محصولات مرطبت استفاده شود خازن بین سطح ولتاژ بیرونی و شیلد بسته شده و دچار تداخل با سیگنال نمی شود.

روکش پلاستیکی محکمی که در آن به کار رفته است مانع آسیب رسی در هوای گرم ، مرطب و خشک می شود  و دربرابر پوسیدگی و خمیدگی محافظت می کند. هادی به کار رفته در کابل شیلد دار باعث انعطاف پذیری زیادی در آن می شود، همچنین عایق به کار رفته در سیم  شیلد دار از جنس pvc بوده که در برابر عوامل محیطی دچار خمیدگی و پوسیدگی نشود.

کابل شیلد دار شبکه

کابل شبکه همانطور که از اسمش پیداست بیشتر برای تجهیزات و وسایلی استفاده می شود که وظیفشان انتقال داده است. تصور کنید برای انتقال داده هایتان در بستر اینترنت نویز و اعوجاج داشته باشید، هر چه میزان این اختلالات بیشتر باشد سرعت انتقال داده ها برای شما و سرعت دریافت آنها در سیستم های دیگر کاهش می یابد. و به زودی مقاله ای با عنوان کابل شیلد دار شبکه برای شما آماده میکنیم.

دستور العمل نصب کابل شیلد دار

نصب کابل شیلد دار