مقاله ها

مهمترین نکاتی که برای خرید لامپ های کم مصرف در نظر گرفت!

  • وقتی نوبت به خانه شما برای سازگاری با محیط زیست می‌رسد، یکی از ساده‌ترین انتخاب‌هایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از لامپ‌های کم مصرف است. آنها وسیله ای هستند که هر روز مورد استفاده قرار می گیرند، و این اقدام بر روی هزینه قبض برق شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

    چگونه بفهمیم که مصرف انرژی یک لامپ کارآمد است؟
    همیشه می توانید برای پاسخ به بسته بندی نگاه کنید. وجود برچسب ENERGY STAR® روی بسته بندی را چک کنید. این برچسب توسط آژانس حفاظت از محیط زیست به برندها و محصولاتی که از منابع طبیعی ما به طور مسئولانه استفاده می‌کنند اعطا می‌شود، بنابراین می‌توانید با آگاهی از اینکه گام‌ مثبتی برای خود و محیط‌ زیست برداشته‌اید، آنها را با اطمینان خریداری کنید.

    بعلاوه، می توانید از لامپ های LED استفاده کنید. در سال های اخیر، استفاده از روشنایی LED رواج یافته است. این نور با ماندگاری طولانی را می توان در هر فضایی در خانه شما گنجاند – از لامپ های رومیزی گرفته تا داخل مایکروویو. این لامپ‌ها طوری طراحی شده‌اند که انرژی بسیار کمتری مصرف کنند (به اندازه یک ششم انرژی مورد نیاز لامپ‌های رشته‌ای!) در حالی که توان یکسانی با لامپ‌های سنتی دارند.

    آیا لامپ های کارآمد برق بیشتری مصرف می کنند؟

    این قطعا به مدلی که استفاده می کنید بستگی دارد. در اینجا مصرف برق رایج ترین انواع لامپ آورده شده است:

    تفاوت لامپ ها

    لامپ های ال ای دی

    لامپ های LED کم مصرف ترین گزینه هستند. به علاوه، آنها مزایای دیگری از جمله طول عمر، روشنایی و هزینه کمتر برق را ارائه می دهند. ال ای دی ها برای تولید سطح بالایی از روشنایی در دمای عملیاتی پایین به انرژی کمتری نیاز دارند.

    اکثر لامپ های LED به طور متوسط ​​25000 ساعت دوام خواهند داشت. اگر لامپ ال‌ای‌دی 24 ساعته و 7 روز هفته باقی مانده باشد، تنها باید هر 15 سال یکبار لامپ خود را تعویض کنید. بنابراین، در حالی که لامپ‌های LED معمولاً گران‌تر از سایر لامپ‌ها هستند (حدود 4 دلار برای هر لامپ عرضه می‌شوند)، زمانی که طول عمر و هزینه عملیاتی کلی در نظر گرفته شود، هزینه روشنایی با LED در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. معمولاً روشن کردن یک LED به مدت 25000 ساعت (بر اساس 11c/kWh) فقط 30 دلار هزینه دارد که بسیار کمتر از CFL و لامپ های رشته ای است.

    لامپ های فلورسنت

    لامپ‌های فلورسنت یا CFL نسبت به لامپ‌های رشته‌ای بازده انرژی بیشتری دارند، اما به اندازه لامپ‌های LED کارآمد نیستند. طول عمر متوسط ​​CFL ها در مقایسه با طول عمر 25000 ساعت LED ها حدود 8000 ساعت است. به ازای خرید هر LED، حدوداً سه لامپ CFL به دست می آید.

    لامپ های CFL با وات کمتری که معمولاً برای LED ها کاربرد دارد، کار نمی کنند و در نتیجه هزینه بیشتری دارند. آنها تقریباً دو برابر وات نیاز دارند تا به همان سطح روشنایی LED دست یابند. با این حال، هزینه اولیه یک CFL تقریباً نصف قیمت LED است.

    لامپ های رشته ای

    این لامپ سنتی یکی از کم مصرف ترین لامپ هاست و بیشتر انرژی آن به جای نور به صورت گرما تلف می‌شود. لامپ‌های رشته‌ای معمولاً در مقایسه با لامپ‌های LED و CFL با دوام بیشتر حدود ۷۵۰ ساعت عمر می‌کنند.

    این لامپ ها نسبت به انواع دیگر که در بالا توضیح داده شد انرژی بیشتری مصرف می کنند. یک لامپ رشته ای روشن به مدت 25000 ساعت تقریباً 169 دلار هزینه دارد، در حالی که هزینه روشن کردن یک LED 30 دلار است. در حالی که لامپ های رشته ای ارزان تر هستند، هزینه های انرژی در مقایسه با LED ها بسیار گران تر است.

    مزایای لامپ های کم مصرف چیست؟

    مزایای LED بسیار فراتر از یک اتاق با نور زیبا است. وقتی به لامپ های کم مصرف تغییر می دهید، ممکن است بتوانید تفاوت را در بودجه خود مشاهده کنید. در واقع، تغییر تنها یک چراغ از یک لامپ سنتی به یک LED می تواند به شما کمک کند تا حد زیادی در طول عمر لامپ صرفه جویی کنید. اکنون آن را در تعداد وسایلی که در خانه خود دارید ضرب کنیدو فقط ممکن است تفاوت را به طور جدی مشاهده کنید!

    به علاوه، از آنجایی که ساختار LED ها ماندگاری بیشتری دارد، کمتر نیاز به تعویض دارند و این یکی از مزیت های دوستدار محیط زیست دیگری از این لامپ ها را نشان می دهد. در واقع، وزارت انرژی ایالات متحده تخمین می زند که یک لامپ LED می تواند 3 تا 5 برابر بیشتر از یک لامپ CFL و 30 برابر بیشتر از یک لامپ رشته ای دوام بیاورد. این نه تنها برای محیط زیست عالی است، بلکه برای کیف پول شما نیز خبر خوبی است!

    ناگفته نماند: چراغ‌های کم مصرف می‌توانند با برخی از امکانات اضافی نیز همراه شوند و راحتی بیشتری برای استفاده کنندگان خود به همراه آورند. به عنوان مثال، می‌توان از وسایلی مانند چراغ حسگر حرکت در فضای باز، که به طور خودکار با تشخیص حرکت روشن می شود و پس از مدت زمان مشخص خاموش می شود. (البته، این روش می تواند مصرف انرژی شما را نیز کاهش دهد.)

    بازیافت لامپ های کم مصرف نیز آسان تر است. مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است حاوی جیوه باشند، که آنها را برای محیط‌زیست مضرتر می‌کند و زمانی که می‌خواهید آنها را بازیافت کنید، سردرد ایجاد می‌کند.

    چگونه می توانم لامپ های کم مصرف را بازیافت کنم؟

    بسیاری از فروشگاه‌های سخت‌افزار، مانند Lowe’s و Home Depot، برنامه‌های بازیافت لامپ را ارائه می‌کنند، بنابراین می‌توانید دفعه بعد که برای خرید به آنجا می‌روید، لامپ‌های سوخته خود را با خود بیاورید. جامعه شما همچنین ممکن است یک برنامه بازیافت محله ارائه دهد، بنابراین وب سایت شهر خود را بررسی کنید یا با شهرداری تماس بگیرید تا ببینید آیا این مورد برای شما صدق می کند یا خیر. ما همچنین راهنمای جامع تری داریم که می توانید برای اطلاعات بیشتر آن را بررسی کنید. ما از تلاش شما برای برداشتن این گام آگاهانه نسبت به محیط زیست قدردانی می کنیم و می خواهیم به هر طریقی که می توانیم به شما کمک کنیم!

    منبع: gelighting

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *