مقاله ها

انواع لامپ‌های نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نما
  • انواع لامپ در نورپردازی

    نورپردازی نمای ساختمان یکی از عوامل مهم در طراحی و زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها می‌باشد. استفاده از انواع مختلف لامپ‌ها و روش‌های نورپردازی، علاوه بر افزایش جذابیت بصری، بر احساسات افراد در محیط تاثیر گذار است. تنوع در ادامه، به بررسی انواع لامپ‌های نورپردازی نمای ساختمان و روش‌های نصب آنها خواهیم پرداخت.

     

    لامپ‌های ال ای دی

    لامپ های LED با مصرف انرژی پایین، طول عمر طولانی و طیف رنگی گسترده، گزینه ای محبوب برای نورپردازی نمای ساختمان هستند. آنها همچنین دارای تنوع زیادی هستند و می توان آنها را برای ایجاد جلوه های مختلف استفاده کرد.

    لامپ‌های فلورسنت

    این لامپ‌ها با مصرف انرژی کمتر نسبت به لامپ‌های معمولی و نور فراگیر، انتشار نور یکنواخت و کاهش تابش حرارتی، گزینه مناسبی برای نورپردازی نمای ساختمان محسوب می‌شوند.

    لامپ‌های هالوژن

    لامپ‌های هالوژن نوری گرم و طبیعی ایجاد می‌کنند و برای نمایش زیبایی معماری ساختمان‌های کلاسیک مناسب هستند. این لامپ‌ها دارای طول عمر زیاد بوده و به راحتی قابل تنظیم هستند.

    لامپ‌های نئون

    لامپ‌های نئون به دلیل خطوط نوری رنگارنگ و زیبا، مختص نمای ساختمان‌های شهری و تجاری می‌باشند. این لامپ‌ها اغلب برای نمایش نام تجاری یا تبلیغات خاص در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

     

    پروژکتور و والواشر

    پروژکتور نوری متمرکز و پرتابی تولید می کند که برای برجسته کردن ویژگی های معماری خاص مانند ستون ها، پنجره ها یا مجسمه ها در نمای ساختمان مناسب است. پروژکتورها در انواع مختلفی از رنگ ها و اندازه ها موجود هستند که می توانند برای ایجاد جلوه های مختلف نورپردازی استفاده شوند.در حالی که والواشر نوری یکنواخت و گسترده تولید می کند که برای ایجاد جلوه ای کلی از نور در نمای ساختمان مناسب است. والواشرها در انواع مختلفی از رنگ ها و اندازه ها موجود هستند که می توانند برای ایجاد جلوه های مختلف نورپردازی استفاده شوند. بنابراین با توجه به نوع کاربرد و نورپردازی مطلوب، می توان از پروژکتور و والواشر استفاده کرد.

     

    نحوه نصب لامپ‌های نورپردازی

    لامپ های نورپردازی ممکناست بسته به نیاز در مکان های مختلف ساختمان نصب شوند. می توان با به کار بردن این چراغ ها در  سقف ساختمان، نمای داخلی زیبا و دلنشینی را در ساختمان ایجاد کرد. همچنین نصب این چراغ ها بر روی دیوار نمایی زیبا و جالب توجه برای ساختمان ایجاد می کند. با به کار بردن نورها و چراغ های مناسب می توان نقاط خاص ساختمان را بیشتر مورد توجه قرار داد و درنتیجه معماری زیبای ساختمان را برجسته تر کرد. لازم به ذکر است که می توان بسیاری از این لامپ ها را برای نورپردازی فضای خارجی مانند باغچه و … نیز مورد استفاده قرار داد.

    خرید از الفبای برق

    در فروشگاه الفبای برق، محصولات با کیفیت و برندهای معتبر ارائه می‌شوند. این فروشگاه با سابقه طولانی، بهترین لامپ ها را با قیمت مناسب عرضه می‌کند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *