مقاله ها

آشنایی با نحوه عملکرد و اصلی ترین مشخصات لامپ ال ای دی

  • ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه عملکرد این لامپ را توضیح دهیم تا قبل از خرید بدانید که محصولی که از آن استفاده می کنید به چه صورتی است.

    امروزه برای انجام تمامی کارها از جمله خواندن، نوشتن، تولید و عرضه محصول به روشنایی نیاز داریم. به خصوص در منازل، دفاتر اداری و جاده ها، این لامپ ها هستند که نور را برای ما به وجود می آورد و انواع مختلفی لامپ در بازار موجود است که در ادامه به آن می پردازیم:

    لامپ ال ای دی

    لامپ ال ای دی به خودی خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود مانند لامپ حبابی ، لامپ هالوژن و سایر مدل ها.
    واژه ال ای دی مخفف سه کلمه Light-Emitting Diode است که اگر بخواهیم به فارسی برگردانیم می شود دیود نورافشان این لامپ مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر محصولات روشنایی دارد.
    از این مزایا می توان به کمتر مصرف کردن انرژی، طولانی بودن عمر مفید، مقاومت فیزیکی بالاتر، حجم و اندازه کوچکتر و سرعت واکنش بالاتر نسبت به قطع و وصل شدن برق اشاره کرد. لامپ  ال ای دی معمولا بین یک تا دو سال ضمانت دارد.

    در چند سال اخیر عوامل متعددی مثل پیشرفت صنعت، مسائل محیطی و اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی موجب شده تا استفاده از چراغ های ال ای دی و پنل های روشنایی به سرعت همه گیر شود. در ساخت پنل های روشنایی مانند لامپ های ال ای دی از تکنولوژی دیوید استفاده می شود.

    ساختار بدنه پنل‌های LED به صورتی است که از تعداد زیادی لامپ ال ای دی استفاده می شود و چون لامپ کم مصرف هستند استفاده از آن ها بیشتر از لامپ های رشته ای قدیمی است. از این گونه پنل ها در فروشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. که میتوانید از فروشگاه الفبای برق آن را تهیه نمایید.

     لامپ ال ای دی

    مشخصات چراغ کم مصرف

    • میزان شار نوری که با لومن مشخص می شود. به عنوان مثال شار نوری یک لامپ کم مصرف 20 وات نیز حدود 1200 لومن می باشد.
    • توان مصرفی به نسبت لامپ رشته ای کمتر می باشد.
    • بهره نوری شار نوری یک لامپ برحسب لومن به توان مصرفی آن به توات W بهره نوری نامیده می شود. بهره نوری یک ویژگی مهم در شناسایی لامپ های مختلف می باشد. همچنین هر مقدار این نسبت کم تر باشد چراغ کم مصرف تر خواهد بود.
    • عمر لامپ، میزان طول عمر هر لامپ عامل موثری در کیفیت آن می باشد. طول عمر چراغ های کم مصرف در حدود 8000 ساعت است.
    • در لامپ های کم مصرف معمولا از مدار های راه اندازی بهره می گیرند. به خاطر كاركرد مدارهاي راه انداز الكترونيكي در فركانس بالا نور توليدي لامپ كم مصرف از كيفيت بسيار بالايي نسبت به لامپ هاي فلورسنت معمولي برخوردار بوده و تقريباً يكنواخت و بدون لرزش نور را پخش می کند.
    • یکی دیگر از مشخصات لامپ کم مصرف انتخاب رنگ نور آفتابی، مهتابی و یا رنگی براساس کاربرد و نیاز مصرف کنندگان می باشد.

    تماس با ما

    کاربران و خریداران گرامی جهت پیگیری آخرین قیمت هرمدل لامپی میتوانید با یکی از شماره های زیر تماس حاصل کنید.

    02133946510 یا 09053074757

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *